Pozycjonowanie PrestaShop – czy naprawdę warto?

Pozycjonowanie PrestaShop ma wiele zalet, ale także wad. Za największy minus uważa się wysoką cenę, jednak należy pamiętać, że jest ona adekwatna do korzyści, jakie możesz otrzymać, pozycjonując swój sklep internetowy na tej platformie. 

Czy pozycjonowanie sklepu PrestaShop naprawdę się opłaca? Na to pytanie spróbujemy odpowiedzieć poniżej.

Czy pozycjonowanie PrestaShop jest Ci naprawdę potrzebne?

Okazuje się, że pozycjonowanie jest niezwykle ważne i potrzebne, aby móc rozwinąć swój biznes online. Dzięki temu sklep internetowy może znaleźć się na wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania, co umożliwia dotarcie do wielu potencjalnych klientów. 

Korzyści w postaci pozyskania nowych klientów i zwiększenia sprzedaży przekładają się na zwiększenie przychodów. 

Obecnie większość internautów sprawdza wyłącznie wyniki wyświetlane na samej górze pierwszej strony wyszukiwarki, przez co pozycjonowanie staje się jeszcze bardziej niezbędną czynnością w Twojej firmie. Słowa kluczowe odgrywają tutaj ważną rolę, ponieważ to właśnie po ich wpisaniu witryna wyświetla się w wynikach wyszukiwania.

Wyróżnić można dwie największe korzyści z pozycjonowania:

  1. Użytkownicy chętniej korzystają z organicznych wyników wyszukiwania

Widoczność w organicznych wynikach wyszukiwania jest często lepszym wyborem niż korzystanie z płatnych reklam, ponieważ użytkownicy bardziej ufają witrynom, które w bezpłatny sposób osiągnęły sukces niż stronom, które znalazły się na wysokiej pozycji dzięki opłaceniu konkretnej stawki. Strony zajmujące wysokie pozycje w rankingu SERP muszą być dopracowane pod kątem użyteczności, wartości i atrakcyjności, aby wyszukiwarki zaczęły je pozycjonować.

  1. Pozycjonowanie pozwoli dotrzeć do docelowej grupy odbiorców

Pozycjonowanie PrestaShop pozwala dotrzeć do odbiorców na każdym etapie lejka sprzedażowego. To wszystko przez frazy kluczowe, na które Twoja witryna wyświetla się w wynikach wyszukiwania.

Pozycjonowanie sklepu PrestaShop to jedna z najbardziej uniwersalnych strategii marketingowych, ponieważ pozwala dotrzeć do różnych odbiorców i dostosowywać swoje działania pod konkretnych użytkowników, dzięki czemu wszystko masz pod kontrolą.

Podsumowanie

Pozycjonowanie PrestaShop pozwoli Ci rozwinąć działalność online, dzięki zwiększeniu widoczność swojej strony w sieci. Nie ma znaczenia, jaki sklep prowadzisz, ważne są konkretne działania, które musisz podjąć. Niestety na pierwsze efekty trzeba trochę poczekać, jednak pamiętaj, że naprawdę warto!