Pozycjonowanie sklepów PrestaShop w lokalnej przestrzeni – czy wpłynie na efektywność? 

Prowadzenie lokalnej działalności nie zwalnia Cię z obowiązku troski o jego wizerunek. Lokalne działalności również mogą się pozycjonować, aby skuteczniej dotrzeć do sprecyzowanej grupy docelowej. Usługi takie jak pozycjonowanie sklepów PrestaShop pozwalają na budowanie wizerunku w lokalnej przestrzeni, dzięki czemu szybciej będziesz w stanie zbudować bazę stałych klientów, którzy będą w stanie dotrzeć do Twojej działalności.  Dziś dowiesz się,  czym jest pozycjonowanie sklepów PrestaShop oraz jak możesz zastosować je w przypadku lokalnej działalności.

SEO po sąsiedzku

 

Search Engine Marketing to wszelkie działania mające na celu poprawienie widoczności danej strony internetowej w organicznych wynikach wyszukiwania. Z tego powodu należy zadbać o odpowiednią strukturę witryny (SEO on-page) oraz jej miejsce w sieci (SEO off-page). Cel jest jeden: jak najwyższa pozycja rankingowa w wyszukiwarce. Lokalne pozycjonowanie sklepów PrestaShop polega dokładnie na tym samym, jednak w tym przypadku zmienia się docelowa grupa odbiorców. Z uwagi na jej zawężenie musimy zoptymalizować poszczególne elementy strony pod kątem intencji naszych przyszłych klientów.

Dla kogo jest to ważne?

 

Są to rozwiązania, które cieszą się szczególną popularnością w przypadku mikroprzedsiębiorstw, małych oraz średnich firm oferujących konkurencyjną ofertę w swoim mieście. Chodzi przede wszystkim o lokale gastronomiczne, rozrywkowe, kulturalne, usługowe (fryzjerzy, księgarnie, kwiaciarnie), a także medyczne.

Pozycjonowanie lokalne w liczbach 

 

Jeśli wciąż nie wierzysz, to może dasz się przekonać danym statystycznym. Czy wiesz, że:

 

  • niemal 46% wyszukiwań z całej przestrzeni internetowej dotyczy lokalnych firm oraz sklepów?
  • blisko 80% wyników lokalnych jest konwertowalnych, czyli potencjalny użytkownik zamienia się w rzeczywistego klienta?
  • 1 na 3 osoby sprawdza w sieci miejsce, które ma zamiar odwiedzić? 
  • połowa klientów wybiera się do sklepu w ciągu jednego dnia od wyszukiwania?

Optymalizacja w pigułce 

 

Zaczynając lokalne pozycjonowanie sklepów PrestaShop, musisz pamiętać o kilku krokach.

 

  1. Określ grupę docelową.
  2. Poznaj intencje swoich klientów i dobierz do nich słowa kluczowe.
  3. Zadbaj o techniczne SEO witryny.
  4. Stwórz wirtualną wizytówkę w Google My Business i połącz ją z Google Maps.
  5. Wykorzystaj potencjał mediów społecznościowych oraz blogów.

Postaw na pozycjonowanie lokalne

 

Nie tylko lokalna społeczność, ale również turyści. Lokalne pozycjonowanie jest o tyle istotne, że pozwala pokazać się w przestrzeni lokalnej oraz internecie, dzięki czemu świadomość o Twojej działalności będzie rosnąć wśród konsumentów. Sięgając po smartfon, będą mogli z łatwością znaleźć Twoją firmę i infromacje o niej, choćby za pomocą Google Maps i wizytówek Google. To dopiero początek, gdyż lokalne pozycjonowanie sklepów PrestaShop oferuje znacznie więcej, a jeśli jesteś faktycznie zainteresowaną tą formą działalności, skorzystaj z usług cenionej agencji SEO, która stworzy fundament pod korzystny start Twojej lokalnej firmy.