Prowadzenie lokalnej działalności nie zwalnia Cię z obowiązku troski o jego wizerunek. Lokalne działalności również mogą się pozycjonować, aby skuteczniej dotrzeć do sprecyzowanej grupy docelowej. Usługi takie jak pozycjonowanie sklepów PrestaShop pozwalają na budowanie wizerunku w lokalnej przestrzeni, dzięki czemu szybciej będziesz w stanie zbudować bazę stałych klientów, którzy będą w stanie dotrzeć do Twojej działalności. Dziś dowiesz się, czym jest pozycjonowanie sklepów PrestaShop oraz jak możesz zastosować je w przypadku lokalnej działalności.
SEO po sąsiedzku
Search Engine Marketing to wszelkie działania mające na celu poprawienie widoczności danej strony internetowej w organicznych wynikach wyszukiwania. Z tego powodu należy zadbać o odpowiednią strukturę witryny (SEO on-page) oraz jej miejsce w sieci (SEO off-page). Cel jest jeden: jak najwyższa pozycja rankingowa w wyszukiwarce. Lokalne pozycjonowanie sklepów PrestaShop polega dokładnie na tym samym, jednak w tym przypadku zmienia się docelowa grupa odbiorców. Z uwagi na jej zawężenie musimy zoptymalizować poszczególne elementy strony pod kątem intencji naszych przyszłych klientów.
Dla kogo jest to ważne?
Są to rozwiązania, które cieszą się szczególną popularnością w przypadku mikroprzedsiębiorstw, małych oraz średnich firm oferujących konkurencyjną ofertę w swoim mieście. Chodzi przede wszystkim o lokale gastronomiczne, rozrywkowe, kulturalne, usługowe (fryzjerzy, księgarnie, kwiaciarnie), a także medyczne.
Pozycjonowanie lokalne w liczbach
Jeśli wciąż nie wierzysz, to może dasz się przekonać danym statystycznym. Czy wiesz, że:
- niemal 46% wyszukiwań z całej przestrzeni internetowej dotyczy lokalnych firm oraz sklepów?
- blisko 80% wyników lokalnych jest konwertowalnych, czyli potencjalny użytkownik zamienia się w rzeczywistego klienta?
- 1 na 3 osoby sprawdza w sieci miejsce, które ma zamiar odwiedzić?
- połowa klientów wybiera się do sklepu w ciągu jednego dnia od wyszukiwania?
Optymalizacja w pigułce
Zaczynając lokalne pozycjonowanie sklepów PrestaShop, musisz pamiętać o kilku krokach.
- Określ grupę docelową.
- Poznaj intencje swoich klientów i dobierz do nich słowa kluczowe.
- Zadbaj o techniczne SEO witryny.
- Stwórz wirtualną wizytówkę w Google My Business i połącz ją z Google Maps.
- Wykorzystaj potencjał mediów społecznościowych oraz blogów.
Postaw na pozycjonowanie lokalne
Nie tylko lokalna społeczność, ale również turyści. Lokalne pozycjonowanie jest o tyle istotne, że pozwala pokazać się w przestrzeni lokalnej oraz internecie, dzięki czemu świadomość o Twojej działalności będzie rosnąć wśród konsumentów. Sięgając po smartfon, będą mogli z łatwością znaleźć Twoją firmę i infromacje o niej, choćby za pomocą Google Maps i wizytówek Google. To dopiero początek, gdyż lokalne pozycjonowanie sklepów PrestaShop oferuje znacznie więcej, a jeśli jesteś faktycznie zainteresowaną tą formą działalności, skorzystaj z usług cenionej agencji SEO, która stworzy fundament pod korzystny start Twojej lokalnej firmy.