Jesteś właścicielem niewielkiej firmy, dysponujesz interesującymi usługami i produktami w swojej miejscowości? Jeżeli odpowiedź brzmi “tak”, to jesteśmy przekonani, że zależy Ci na dbaniu o wizerunek marki i zdobycie, jak największej liczby klientów. W XXI wieku, aby wyprzedzić działania konkurencji, musisz stać aktywny w Internecie.
Dlaczego SEO ma znaczenie i czym jest pozycjonowanie sklepu internetowego selly dowiesz się już teraz, po przeczytaniu przygotowanego przez nas wpisu.
SEO na rodzimym podwórku
Search Engine Marketing to wszelkie działania mające na celu poprawienie widoczności danej strony internetowej w organicznych wynikach wyszukiwania. Z tego powodu należy zadbać o odpowiednią strukturę witryny (SEO on-page) oraz jej miejsce w sieci (SEO off-page). Cel jest jeden: jak najwyższa pozycja rankingowa w wyszukiwarce. Pozycjonowanie sklepu internetowego selly polega dokładnie na tym samym, jednak w tym przypadku zmienia się docelowa grupa odbiorców. Z uwagi na jej zawężenie musimy zoptymalizować poszczególne elementy strony pod kątem intencji naszych przyszłych klientów.
Dla kogo jest to ważne?
Są to rozwiązania, które cieszą się szczególną popularnością w przypadku mikroprzedsiębiorstw, małych oraz średnich firm oferujących konkurencyjną ofertę w swoim mieście. Chodzi przede wszystkim o lokale gastronomiczne, rozrywkowe, kulturalne, usługowe (fryzjerzy, księgarnie, kwiaciarnie), a także medyczne.
Pozycjonowanie lokalne w liczbach
Jeśli wciąż nie wierzysz, to może dasz się przekonać danym statystycznym. Czy wiesz, że:
- niemal 46% wyszukiwań z całej przestrzeni internetowej dotyczy lokalnych firm oraz sklepów?
- blisko 80% wyników lokalnych jest konwertowalnych, czyli potencjalny użytkownik zamienia się w rzeczywistego klienta?
- 1 na 3 osoby sprawdza w sieci miejsce, które ma zamiar odwiedzić?
- połowa klientów wybiera się do sklepu w ciągu jednego dnia od wyszukiwania?
Optymalizacja w pigułce
Zaczynając pozycjonowanie lokalne, musisz pamiętać o kilku krokach.
- Określ grupę docelową.
- Poznaj intencje swoich klientów i dobierz do nich słowa kluczowe.
- Zadbaj o techniczne SEO witryny.
- Stwórz wirtualną wizytówkę w Google My Business i połącz ją z Google Maps.
- Wykorzystaj potencjał mediów społecznościowych oraz blogów.
Rozwiązaniem jest pozycjonowanie lokalne
Jak już zdążyłeś zauważyć, wszelkie działania z zakresu SEO, w tym pozycjonowanie sklepu internetowego selly, to elementy, bez których witryna Twojego sklepu się nie obędzie. Jeżeli zależy Ci na przychodach oraz rozpoznawalności w sieci, musisz skoncentrować się na dbałości o wizerunek własnej marki w Internecie. Weź pod uwagę nie tylko lokalnych klientów, lecz także turystów, pojawiających się w mieście. Z pewnością, jeżeli zagwarantujesz im wysokiej jakości usługę, przyciągniesz ich uwagę na dłużej.